باورتان مي شود بانك توسعه تعاون استان يزد نمي داند چه كند!

یزدفردا "گروه اقتصادی :مدت زماني پيش رهبر فرزانه‌مان از يك مبحث اقتصادي مهمي سخن گفت. معظم له فرمودند بخش تعاوني بايد سهم 25 درصدي در كل اقتصاد كشور داشته باشد.
شايان ذكر است كه هم اكنون اين بخش صرفا در حدود 5 درصد از اقتصاد ايران را در اختيار دارد و تارسيدن به سهم 25 درصدي راه پر فراز ونشيب بسياري باقي مانده است.
در اثنا رئيس جمهور محترم نيز با تاسي به اين رهنمود ارزشمند در يك ادام انقلابي تصميم گرفتند صندوق قرض الحسنه تعاون را با اخذ مجوزهاي لازم از بانك مركزي به بانك توسعه و تعاون تبديل كنند.
 در مراسم افتتاح اولين شعبه اين بانك اقاي هاشمي ثمره از مشاوران رييس جمهور با ذكر اين جمله افتتاح اين بانك يكي از ارزوهاي احمدي نژاد بوده است بر اهميت ان در رسيدن بخش تعاون به سهم 25 درصدي خود تاكیدکرد.
بالتبع شعبه اين بانك در استان با اجراي برنامه و مصاحبه هاي بسيار مسئولين تعاون و اين بانك افتتاح شد. بخش تعاوني كشور و صاحب اين بخش كه قشر وسيعي از مردم را تشكيل مي دهند در ابتدا از اين رخداد سرمست بودند ولي متاسفانه اين روزها سرمستي از سر قريب به اتفاق تعاون مداران اين جامعه پريده است.
متاسفانه مسئولين يزدي بانك توسعه تعاون سياست يك بام و دو هوايي را در پيش گرفته اند كه نتيجه آن صرفا عقيم ماندن رهنمود ارزشمند رهبري معظم انقلاب و رييس جمهور محترم است.
خوشبختانه بخش تعاون با داشتن پتانسيل بسيار بالا هم اكنون در حوزه های مختلف نظیر مسكن، صنعت و معدن كشاورزي، حمل و نقل و ده ها زير مجموعه ان داراي شركت هاي تعاوني است و نتايج كوتاه مدت وبلند مدت بر اهالي اين عرصه عيان شده است.
 چندي است فعاليت بخش تعاوني هاي مسكن در استان با مشكل عجيب و خارق العاده اي روبرو شده اند. مسئله اينجاست كه افراد با توانايي مالي اندك تمام پس انداز خود را با هدف فعاليت در امر ساخت مسكن در تعاوني هاي مسكن متمركز كرده اند تا ازاين طريق صاحب سقفي شوند طبق دستورات مقام هاي محترم بايستي مبالغي را در بانك توسعه تعاون سپرده كنند تا در يك مدت قانوني مشخص شده تسهيلات لازم جهت ساخت وساز مسكن اين اقشار ارائه گردد.
 زماني كه تعاوني هاي مسكن به پيشنهاد مسئولان بانكي سپرده در توان خود را به اميد دريافت تسهيلات با فرمول مشخص شده سپرده گذاري مي كنند مسئولان بانك توسعه تعاون سر و دست مي شكند تا سپرده گذاري لازم صورت گيرد اما وقتي زمان دريافت وام فرا مي رسد در عين ناباوري آقايان مي گويند: نمي دانيم چگونه به تعاوني هاي مسكن وام بدهيم. اين رفتار حيرت انگيز مسئولان بانك توسعه تعاون يزد ضربه مهلكي به تعاوني هاي مسكن يزد كه عمومااز اقشار كم درامد همچون كارگران تشكيل شده، وارد كرده است به طوري كه مانع سرعت گرفتن ساخت وساز در شرايط فعلي با توجه به ارزاني مصالح ساختماني در شهر يزد و بالتبع آن بالا رفتن قيمت تمام شده ساختمان شده است.
 به جاست مسئولان استاني از جمله استاندار بسيجي استان نسبت به اين مسئله واكنش لازم را نشان دهند تا خداي ناكرده حقي از مردم ضعيف همچون كارگران ضايع نگردد.
 هرچند تاكنون هيچ گونه پيگيري از سوي مقامات ادراه كل تعاون استا ن يزد جهت بررسي و حل اين مسئله صورت نگرفته است.

یزدفردا آمادگی دارد دراین زمینه پاسخ مسئولین را منتشر و در صورت لزوم اسناد لازم را منتشر نماید .


یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا